SERWIS – oznacza stronę internetową Administratora danych dostępną pod adresem: www.lingventa.pl.
Szanując prawo do prywatności tych, którzy powierzyli spółce Lingventa Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej jako „ Spółka” lub „Administrator” ) swoje dane osobowe, w tym kontrahentów Spółki i ich pracowników, osób uczestniczących w rekrutacjach Spółki oraz osób korzystających z witryn internetowych, działających pod adresem internetowym http://lingventa.pl (dalej: „Użytkownik”), oświadczamy, że wszystkie uzyskane dane są przetwarzane zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach gwarantujących ich bezpieczeństwo.
W poniższej polityce przedstawiamy obowiązujące w Spółce przepisy dotyczące ochrony danych osobowych ustanowione Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO ).
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celu i sposobie przetwarzania danych osobowych, jest Lingventa Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-924) przy ul. Rodziny Połanieckich 29 lok. 67 (NIP 118-20-81-854; REGON 145918004), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000404830. W sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych możesz kontaktować się z nami poprzez e-mail: biuro@lingventa.pl.
Odbiorcy danych
Odbiorcą Twoich danych będą podmioty współpracujące ze Spółką.
Dane osobowe mogą również zostać udostępnione na żądanie organów publicznych lub innych podmiotów uprawnionych do takiego dostępu na podstawie przepisów prawa.
Dostęp do danych osobowych uzyskują podmioty świadczące na rzecz Spółki usługi w przypadku, gdy jest to niezbędne. Takimi podmiotami są w szczególności dostawcy usług IT, podmioty świadczące usługi analityczne i badania opinii w Internecie, podmioty wykonujące kampanie mailingowe, agencje reklamowe. W takich przypadkach Spółka zawarła z tymi podmiotami stosowne umowy, których przedmiotem jest zabezpieczenie danych osobowych przed dostępem osób nieuprawnionych.
Dane osobowe mogą zostać udostępnione także innym odbiorcom, bankom, kancelariom prawnym.
Zbieranie danych i cel ich przetwarzania
Spółka to firma dostarczająca profesjonalne i innowacyjne rozwiązania z zakresu lingwistyki komputerowej, m.in. programy do automatycznej korekty tekstu, do sprawdzania poprawności i klarowności oraz do opracowywania indeksów.
Spółka przetwarza informacje o danych z następujących powodów:
- komunikacji z Użytkownikiem (formularz kontaktowy itp.);
- podpisanie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem. Cel Administratora – w związku z czynnościami podejmowanymi w celu realizacji umowy, kontaktami z pracownikami / współpracownikami
klientów i kontrahentami w uzasadnionym celu; - dochodzenie lub obrona przed roszczeniami prawnymi. Cel Administratora – w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami prawnymi, kontaktami z pracownikami / współpracownikami klientów i
kontrahentów w usprawiedliwionym celu. - rozpatrywanie reklamacji. Cel Administratora – w związku z rozpatrywaniem reklamacji, kontaktami z pracownikami, współpracownikami klientów i kontrahentów w usprawiedliwionym celu;
- archiwizacja dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych;
- zarządzanie statystykami. Cel Administratora – posiadanie informacji o prowadzonych przez Administratora statystykach pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności;
- prowadzenie działań marketingowych bez użycia elektronicznych metod komunikacyjnych. Cel Administratora – prowadzenie działań marketingowych promujących działalność Spółki;
- prowadzenie działań marketingowych podczas korzystania z elektronicznych metod komunikacyjnych. Cel Administratora – prowadzenie działań marketingowych promujących działalność Spółki z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów;
- prowadzenie rekrutacji.
Okres przetwarzania danych osobowych
Jeżeli terminy mające zastosowanie do dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te Administrator będzie przechowywać przez okres niezbędny dla celów podatkowych i rozliczeniowych, tj. przez 5 lat od zakończenia roku, w którym obowiązek podatkowy został zaktualizowany.
Odbiorcy danych
Zgodnie z prowadzoną działalnością Spółka będzie udostępniać Państwa dane osobowe następującym podmiotom:
- osoby prowadzące działalność gospodarczą, w tym konsultanci, tłumacze, prawnicy współpracujący ze Spółką w zakresie usług świadczonych na rzecz klientów Spółki,
- organy rządowe lub inne podmioty uprawnione z przyczyn prawnych,
- podmioty wspierające działalność Spółki na ich zlecenie, w szczególności: zewnętrzni dostawcy systemów informatycznych wspierających działalność Spółki, firmy kurierskie,
- podmioty audytujące działalność Spółki,
- podmioty świadczące usługi księgowe lub podmioty współpracujące ze Spółką przy akcjach marketingowych, podczas których podmioty te będą przetwarzać dane na podstawie umowy ze Spółką i wyłącznie zgodnie z jej poleceniami,
- banki w przypadku procesów rozliczeniowych.
Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym brak podania niektórych danych może uniemożliwić korzystanie z niektórych usług oferowanych przez Spółkę.
Podanie danych jest wymagane do zawarcia umowy, rozliczenia działalności oraz spełnienia przez Spółkę wymogów prawnych. Oznacza to, że korzystając z usług oferowanych przez Spółkę lub chcąc zostać pracownikiem lub współpracownikiem Spółki, musisz podać swoje dane osobowe.
We wszystkich pozostałych obszarach (w szczególności danych przetwarzanych przez Spółkę w celach marketingowych) podanie danych jest dobrowolne.
Ujawnianie danych podmiotom z państw trzecich
Dane nie będą przetwarzane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Prawa w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Przysługują Państwu następujące uprawnienia w stosunku do Państwa danych osobowych:
- Prawo dostępu do danych osobowych. Spółka na wniosek Użytkownika poinformuje, jakiego rodzaju dane osobowe przetwarza, oraz dostarczy kopię tych danych.
- Prawo do sprostowania danych osobowych w przypadku, w którym dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne.
- Prawo do usunięcia danych osobowych. Uprawnienie to przysługuje w określonych sytuacjach.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. W określonych sytuacjach Użytkownik może zażądać czasowego wstrzymania przetwarzania jego danych. Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych w sytuacji, gdy wnosi sprzeciw.
- Prawo żądania przeniesienia danych osobowych.
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W tym przypadku Użytkownik może żądać zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych ze względu na swoją szczególną sytuację, kiedy:
- dane osobowe Użytkownika są przetwarzane przez Spółkę na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki lub podmiotu trzeciego, z wyjątkiem sytuacji, w których interesy te okażą się nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Użytkownika;
- dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w celach marketingu bezpośredniego;
- przetwarzanie danych osobowych obejmuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji wobec Użytkownika, w tym profilowanie.
- Użytkownik ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym profilowanie) w taki sposób, aby w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogły zapadać jakiekolwiek decyzje, byłyby wywoływane inne skutki prawne lub miałyby istotny wpływ na naszych klientów, kontrahentów i ich pracowników.
Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające dane
Spółka stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych, bezprawnym wykorzystaniem lub ujawnieniem. Dane osobowe przetwarzane są w środowisku kontrolowanym przy zachowaniu wysokich standardów ochrony.
Wykorzystywanie „cookies”
Pliki „cookies”
W serwisie stosowane są mechanizmy typu: „cookies”, „Local Storage”, „Session Storage”, które służą do automatycznego przechowywania danych (dalej łącznie zwane „cookies”). Cookies są wykorzystywane w celu lepszego dostosowania serwisu do potrzeb Użytkowników.
Pliki „cookies” są plikami tekstowymi zapisywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika, służą do identyfikacji przeglądarki Użytkownika. Za ich pomocą dostarczane są Administratorowi informacje statystyczne o ruchu Użytkowników, preferencjach i aktywności Użytkowników i sposobie wykorzystania serwisu. Pozwalają one na dostosowanie treści i usług do preferencji Użytkownika. Za pośrednictwem plików „cookies” nie są zbierane informacje umożliwiające bezpośrednią identyfikację Użytkownika, tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail czy numer telefonu.
Większość plików „cookies” to tzw. cookies sesyjne, które są automatycznie usuwane z dysku twardego po zakończeniu sesji (czyli po wylogowaniu się lub zamknięciu okna przeglądarki). Niektóre z plików „cookies” pozwalają na rozpoznanie urządzenia końcowego Użytkownika w trakcie ponownego odwiedzania serwisu – nie są usuwane w sposób automatyczny, zapisują się na urządzeniu końcowym. W przypadku urządzeń mobilnych, analogicznie jak w przypadku urządzeń stacjonarnych, zastosowany został mechanizm przyjmowania plików „cookies”, umożliwiający zapamiętywanie informacji związanych z danym Użytkownikiem.
Spółka wykorzystuje w swoich serwisach także technologię Local Storage i Session Storage Jest to technologia zbliżona co do zasady działania do „cookies”. Jest to wydzielona część pamięci przeglądarki, która umożliwia przechowywanie lokalnie danych przez aplikacje internetowe. Dane w Local Storage są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Nie mają również określonego czasu ważności. Dane zapisane w Session Storage są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Użytkownik w każdym momencie może usunąć dane przechowywane w Local lub Session Storage.
Cele wykorzystania „cookies”
Spółka wykorzystuje pliki „cookies” w celu prowadzenia analiz i badań wydajności serwisu i sposobów korzystania z serwisu, a także zapewnienia bezpieczeństwa serwisu.
Serwisy Społecznościowe
Serwis Spółki wykorzystuje pliki „cookies”, wtyczki i inne narzędzia społecznościowe udostępniane przez serwisy społecznościowe jak: Facebook, Instagram oraz Linkedin. Korzystając z serwisu Spółki, przeglądarka Użytkownika nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych (usługodawców), przez co otrzymują oni informację, że Użytkownik korzysta z serwisu Spółki, nawet jeśli nie posiada on profilu u danego usługodawcy czy nie jest u niego akurat zalogowany. Informacja ta, wraz z adresem IP urządzenia Użytkownika, przekazywana jest do serwera danego usługodawcy i tam jest przechowywana. Wymaga podkreślenia, że niektóre serwery znajdują się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, np. w USA. W takim przypadku dane osobowe są przekazywane do państw trzecich, w których obowiązują możliwości realizacji praw podmiotów danych oraz skuteczne środki ochrony prawnej, przy czym administrator i usługodawca zapewniają odpowiednie zabezpieczenia danych osobowych poprzez stosowanie wiążących reguł korporacyjnych lub przyjętych standardowych klauzul ochrony danych.
W zakresie przekazywania danych osobowych do usługodawców Spółka oraz usługodawcy są współadministratorami danych osobowych Użytkowników, przy czym Użytkownik powinien wykonywać swoje uprawnienia bezpośrednio w stosunku do odpowiedniego usługodawcy. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Użytkownika w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Użytkownika zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców:
- Facebook: https://www.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy
- Instagram: https://help.instagram.com/155833707900388
- Linkedin: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
Zarządzanie plikami „cookies”
Użytkownik ma możliwość wyłączenia w swojej przeglądarce obsługi plików „cookies”. Użytkownik musi być jednak świadomy, że może to powodować utrudnienia w obsłudze serwisu Spółki. Zapisane pliki cookies mogą zostać usunięte poprzez zastosowanie odpowiednich funkcji przeglądarki internetowej, programów służących w tym celu lub narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
Niedokonanie zmian w ustawieniach używanej przeglądarki w zakresie zarządzania pilikami „cookies” spowoduje, iż pliki „cookies” będą umieszczane w sposób automatyczny w urządzeniu końcowym Użytkownika. Niedokonanie zmian w ustawieniach przeglądarki skutkujących wyłączeniem przyjmowania plików „cookies” i jednoczesne korzystanie z serwisu oznacza zgodę Użytkownika na umieszczanie i odczytywanie plików „cookies” i wykorzystanie podobnych technologii przez Spółkę na zasadach opisanych w niniejszej Polityce.
Ze względu na różnorodność przeglądarek i aplikacji służących do obsługi serwisów internetowych zarządzanie plikami „cookies” może się różnić w zależności od używanej przeglądarki, dlatego przed rozpoczęciem korzystania z serwisu zalecamy zapoznanie się ze sposobem zarządzania funkcjami prywatności/bezpieczeństwa. Urządzenia stacjonarne: Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, Opera. Urządzenia mobilne: Chrome, Safari, Windows Phone, Blackberry.
Aby wyczyścić dane z aplikacji mobilnych, w zależności od systemu, jaki jest zainstalowany na urządzeniu mobilnym, należy:
- W przypadku systemu Android: wejść w Ustawienia, przejść do Aplikacji, wyszukać daną aplikację, wybrać Pamięć oraz wybrać opcję „Wyczyść dane”.
- W przypadku systemu iOS nie jest możliwe czyszczenie danych aplikacji. Jedynym rozwiązaniem jest usunięcie i ponowne zainstalowanie aplikacji.
Zmiany w polityce prywatności
Treść Polityki Prywatności może ulec zmianie. Po każdej zmianie nowa wersja Polityki Prywatności będzie publikowana na stronie www Spółki.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.